Cand eram mai mic si imi era frica de dumnezeu, ca sa nu ma pedepseasca cum mi-o zis profesoara de religie (nu ca mergeam la biserica, da nu imi permiteam sa zic ca nu exista – asta am zis-o pe la 11 ani abia) mergeam intr-un parc de pe langa blocul meu, undeva oleaca mai departe, chiar daca aveam altu fix in fata, ca acolo nu erau stricate scranciobele.

In fine, azi cand am trecut cu masina pe acolo .. ce sa vad. Se inalta o biserica, probabil cretin ortodoxa. Si aici sunt 2 chestii care ma dispera :

1. Cel mai probabil primaria a dat moka pamantul ala, ca biserica sa demoleze parcul si sa fie construita. Inainte era o biserica mai micuta peacolo, da vad ca nu mai incap babele in ea.

2. Eu imi parchez masina pe trotuare daca merg seara undeva, pentru ca la intoarcere nu mai gasesc loc de parcare si primaria face biserici.

Probabil o zis popii ceva de genul „De ce sa facem locuri de parcare, cand putem face o biserica mai mare sa vina lumea sa se roage la dumnezeu ca sa gaseasca un loc de parcare?”

Oare cand o sa vina ziua cand statul roman o sa confiste pamantul donat bisericilor? Nu zic sa interzica religia, dar multe biserici ar trebuii sa fie patrimoniu national, locuri pe care le vizitezi ca pe un muzeu, nu lacase de cult si in nici un caz sa nu fie donate BOR cum a fost pana acuma.

Vasilica

