Stau si ma intreb, cum poti crede in ceva ce nu intelegi? Pentru ca nu exista o explicatie pentru actiunile lui dumnezeu. Nu exista o definitie completa. Cand profesoara de religie venea cu argumentul ‘creierul tau nu poate sa conceapa asa ceva..’ imi venea sa o dau cu capu de ceva. Desigur o sa apara cativa care o sa-mi zica ca dumnezeu e creatorul, bla bla bla, iar definitia completa poate fi scrisa, dar nu ne-ar ajunge o viata sa o citim (tipic crestin).
Din moment ce crezi in ceva ce nu poti intelege, cum poti sa-mi aduci mie argumente ca exista?
PS : era un destept care mi-a trimis un mail prin care ma ruga sa-i demonstrez ca dumnezeu NU exista. He showed me! Apropo de asta, va rog sa nu-mi trimiteti e-mailuri in care incercati sa-mi demonstrati. Nu vreau sa va demonstrez nimic, nu vreau sa va convertesc, pentru ca in capitalism nu avem nevoie de oameni egali.
Vasilica

8 comments
Comments feed for this article
18 iunie, 2008 la 4:32
Petru
Credinta e una dintre libertatile adevaratele ale omului. Poti sa alegi sa crezi sau sa nu crezi, libertatea asta nu-ti poate fi luata fara colaborarea ta.
Eu aleg sa cred pentru ca asta e modul in care dau eu sens vietii. Tu alegi sa nu crezi pentru ca asa vezi tu viata.
Acum, sa incerc eu sa te fac sa crezi in Dumnezeu e o tampenie de primul rang pentru ca amandoi gresim. Realitatea e dincolo de concepte. Iar eu gresesc afirmand existenta lui Dumnezeu in timp ce tu gresesti negandu-i existenta.
Incep sa-mi dau seama ca ateii ma ajuta sa-il definesc mai bine pe Dumnezeu pentru ca nimic nu poate fi spus despre ce ESTE Dumnezeu in schimb pot fi spuse multe despre ce nu este Dumnezeu.
18 iunie, 2008 la 6:11
TLP
Dumnezeu e imaginar.
Cand credinciosii cred sincer ca victoria la un meci de fotbal e dovada existentei zeului cand puteau fi doar 2 alternative, dar insuccesul nu-i dovada inexistentei, atunci e clar.
Credinciosii aia au probleme la pricepator
18 iunie, 2008 la 10:10
Vasilica
Corect, poate sensul vietii nu poate fi explicat de stiinta, asta nu inseamna ca trebuie sa alegem alternativa idioata : dumnezeu. Prefer sa astept raspunsul care are argumente valide si daca nu o sa-l primesc niciodata nu o sa ma rasucesc in mormant dupa ce mor.
Crestinii sunt ca aia din epoca de piatra care atunci cand fulgera se rugau la zeul lor sa nu mai fie asa de suparat. Sau voi inca mai credeti ca fulgerele sunt rezultatul supararii lui dumnezeu? Ei bine, macar unu din epoca de piatra, dupa ce-i explici cum sta treaba cu fulgerele, nu cred ca o sa mai creada in zeul ploii.
18 iunie, 2008 la 14:16
Petru
Stii tu daca exista sau nu exista Dumnezeu?
Eu nu stiu? CRED ca exista ceva dar nu STIU.
18 iunie, 2008 la 14:17
Petru
oops.. am apasat submit prea repede… al doilea semn de intrebare nu-si are locul… e o afirmatie. Eu nu STIU.
19 iunie, 2008 la 2:03
lole
Petru respect mult ceea ce ai spus si ceea ce crezi,dar ai zis ca dzeu te ajuta sa dai sens vietii(si asta e TOT ce conteaza intr-un final), dar nu ti se pare ca ai ales calea cea mai usoara de dat sens vietii?
19 iunie, 2008 la 9:30
Petru
lole, cred ca stiu ce vrei sa scoti in evidenta…
Daca as alege supranaturalul pentru a EXPLICA anumite fenomene atunci da, ar fi o cale gresita, o cale mai usoara dar gresita. Aici sunt de acord. Dar, pentru a da sens vietii, alternativele sunt oarecum echivalente pentru ca in toate ajungi la un punct in care mintea nu mai poate sa cuprinda… si atunci trebuie sa alegi o varianta… si o alegi intuitiv… fara date concrete.
O mica clarificare. Nu e vorba de a crede orbeste ce scrie intr-o carte oarecare sau sa crezi orbeste in ce-ti spune X sau Y. Nu asta inteleg eu prin a crede in Dumnezeu. Dumnezeu nu poate fi definit… poate fi doar perceput intuitiv. O carte sau un maestru poate juca rolul degetului care iti arata luna… dar degetul asta nu-ti poate descrie luna, tot tu trebuie sa privesti si sa percepi.
21 iunie, 2008 la 9:44
Cristian
Si atunci ce anume vrei?